6 Стречинг йога пози за здрав сън

Стречинг йога упражненията преди лягане често са подценявани, но всъщност са един от най-ефикасните методи, с които да преодолеете хроничната болка по време на сън и да спите по-добре. Стречинг йогата помага да се премахне напрежението в мускулите и предотвратява неприятните крампи и схващания по време на сън.

Имайте предвид, че едно от основните правила за физическата активност преди сън е да се заложи на наистина леки упражнения. Не забравяйте, че дишането е особено важно за правилното изпълняване на стречинг йога упражненията, а повторенията и продължителността на всяко едно упражнение зависят от вашите специфични физически възможности.

И така, вземете своята йога постелка или постелка за упражнения и си подарете здрав сън с тези лесни и подходящи за всеки стречинг йога упражнения, които можете да изпълните дирекно преди лягане.

Стречингът на врата ще намали напрежението във вратните и раменните мускули.

Застанете изправен гръб и наклонете главата си надясно, приближавайки дясното ухо към дясното рамо. Задръжте главата в тази поза за 5 вдишвания и издишвания, а след това повторете същото в другата посока.

Наведете блавата напред, приближавайки браичката към гърдите, задържайки 5 вдишвания и издишвания, върнете в изправена позиция и наклонете назад, задържайки отново за 5 вдишвания и издишвания.

 

Стречинг прегрдъката е полезна за намаляване на напрежението в раменната плешка и облекчаване на болката, причинена от неправилната стойка през деня.

Изправете се и отворете ръцете си широко встрани, поемайки дълбоко въздух. Съберете ги, кръстосвайки и прегръщайки тялото си. Докато събирате ръцете, издишайте. Задръжте прегръдката за 30 секунди и после бавно отворете ръце, след което повторете отново, сменяйки позицията на двете ръце.

 

Стречинг упрженението, изпълнено на колене, е изключително полезно за облекчаването на болките в гръбните и раменните мускули.

Застенете на колене пред стол или малка помощна масичка. Издължете гръбнака си напред, държейки бедрата изправени. Положете ръцете си на стола. Задръжте за 30 секунди и повторете 3 пъти.

 

Стречинг йога упражненията на земя помагат за отпускането и облекчаването на болката в гръбнака, раменете и кръста.

Седнете на своята йога подложка и изпънете краката си напред. Приведете се напред, протягайки ръцете си към пръстите на краката и ги хванете. Отпуснете главата си наведетее брадичката надолу към гръдния кош. Задръжте до 5 минути.

 

Стречинг йога упражнението с повдигане на краката към стената помага за релаксацията и напрежението в гърба, раменте и врата.

Легнете на земята на гръб до стена и вдигнете краката си високо, подпирайки ги на стената. Ако се чувствате комфортно, можете да изпълните упражнението и без стена. Останете в тази позиция до 10 минути.

 

Тази стречинг йога поза ще намали напрежението в бедрата и слабините.

Седнете на йога подложката и съберете петите на краката си. Бавно легнете назад, отпускайки постепенно кръста, гърба, раменете и главата на земята. Отворете колена и отпуснете бедрата встрани. Задръжте до 10 минути.

 

Няма универсален трик, който да помогне на всеки да спи по-добре, но тези леки стречинг йога упражнения са добър път към по-здравия сън и със сигурност биха се отразили добре на хора от всички възрасти.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.