Здрав сън, щастливи двойки

Свети Валентин и тази година не пропусна да ознаменува любовта и обичта, към които усилено се стремим и възпяваме. Нощта на 14 февруари е посветена на всички щастливи двойки и тяхната искрена интимност. Но какво би станало с Денят на любовта, ако всяка друга нощ от годината прекарвате в безсъние или чести събуждания? Здравият сън може да бъде в основата на здравата връзка.

Ако има две неща, без които не можем, то това със сигурност са любовта и здравия сън. Една трета от живота си прекарваме в сън, а останалата – в търсене на любов. Разбира се, ако сте късметлии и вече сте намерили половинката си, вече знаете, че блаженството има цена. Рано или късно трябва да заплатим таксата „партньор“ и да слеем част от ежедневието си с това на половинката ни.

Естественият ход на една връзка отнася влюбените в общ апартамент и общо легло. Моментът, в който почнете да живеете заедно е моментът, в който ставате длъжни да правите дребни компромиси. Когато тази фаза на взаимни жестове настъпи, е от изключително значение да не правите компромиси със съня ви. Липсата на здрав сън би довела до по-ниска емпатия и проблеми с хормоналната система, които от своя страна биха се отразили пряко както на емоционалната, така и на физическата ви връзка.

Затова един от най-добрите подаръци, които може да си подарите за Свети Валентин е да се научите на изкуството да спите в унисон с партньора си. Тази статия има функцията на кратък пътеводител с принципи за изграждане на редовен качествен сън. Тук ще разгледаме основните съвети за здрав сън, които биха били от голяма помощ за вас и партньора ви.

Върнете съня в спалнята

Нека започнем с най-базовите неща, които трябва да направите, още преди да стигнете до спалнята. Първото нещо е да прецените какво точно искате от вашата спалня – какво искате да правите в самата стая и с какво свързвате помещението. Можете да започнете това мисловно упражнение, като дадете ясна дефиниция на думата „легло“. След кратка игра на думи и семантика най-вероятно сте асоциирали „легло“ с комфорт, сън, физическа и емоционална интимност. Не е писан закон, но тези асоциации всеобщо се възприемат като златен стандарт. В случай че въображението ви се развинти и започнете да правите връзка между леглото и работата си или всякакви форми на лежерни забавления като гледане на телевизия и похапване, то това е симптоматика на проблемно поведение в спалнята.

Леглата са новите дивани. Поради промяна в технологичния и културен климат през последното десетилетие кухнята и холът се изместиха в спалнята. „Мултифункционалността“ понякога може да бъде проклятие – ако използвате леглото си едновременно като кът за отдих, място за ядене, или просто като офис, е доста вероятно това да повлияе отрицателно върху здравето на съня ви като двойка.

Колкото и да е удобно, гледането на телевизия и работата от комфорта на вашето легло ще объркат съзнанието ви и ще ви попречат да правите връзка между спалнята и съня. Постепенно ще започнете да възприемате леглото си като кът за емоционално и интелектуално забавление – свикнете ли на този поток от високо стимулиращи навици, не се чудете, когато умът ви се активизира при лягане. Захвърлянето на всички интелектуално обременяващи занимания и въвеждането на прост подбор от успиващи навици е най-важната крачка към здравия сън. Четенето на леки книги, гушкането и правенето на любов са отлични инструменти за възобновяване на отношенията и асоциациите ви със спалнята.

След като сте готови да предприемете по-хигиенични навици откъм здравето на съня ви, е добра идея да разгледате спалнята си и да видите кои предмети в стаята биха саботирали усилията ви. Колкото и да са потентни новите ви навици, трудно бихте се придържали към тях, ако не направите промяна в обстановката.

Без правилната среда няма нито здрав сън, нито щастливи двойки

Премахването на всички уреди, излъчващи синя светлина, като телевизори или компютри е страхотна първа стъпка в мисията за здрав сън на всички щастливи двойки. Синхронизирането на циркадния ви ритъм с този на партньора ви би било постижима задача, ако в спалнята ви няма високо стимулираща изкуствена светлина. Не само ще имате контрол върху това колко светлина има в стаята, но и тази стратегия драстично ще намали консумацията ви на медии или проверяването на имейли – два навика, които са известни с порочния си кръг от стимулация.

Относно уредите, които не могат да напуснат спалнята ви по една или друга причина, просто направете следното – обърнете всички часовници и телефони с гръб към вас и не се изкушавайте да ги поглеждате. Ако всяка вечер правите обратно броене на това колко време за сън ви остава, то със сигурност ще събудите партньора си, след като неизбежно се превърнете в топка нерви.

Контролът на температурата е също толкова важен колкото и светлинната хигиена. Тъмнината и по-хладните градуси са перфектното дуо, към което всички щастливи двойки, търсещи здрав сън, трябва да се стремят. За минимални смущения на съня, поддържайте температура между 16 и 19°C, за да може напълно да успокоите организма и да охладите ума си. С други думи, опитайте се да стигнете до компромисна температура, която би задоволила и двама ви, но и в същото време се стремете към гореспоменатите цифри.

Последният параметър, който играе важна роля в спалната ви обстановка, е самата миризма. Основната ви цел е студеният и чист въздух – отворете прозореца няколко минути преди да си легнете, като имайте едно наум, че най-добре би било, ако го оставите леко притворен за цялата нощ. Така, не само ще си доставите равномерен приток на свеж въздух, но и ще държите температурата на спалнята по-хладна. Слагането на растения към арсенала ви за по-здрав сън е повече от отлична стратегия. Благоуханието на растенията ще умножи ползите на чистия въздух и ще ви бомбардира с розови сънища, провокирани от приятната миризма. Събуждането до вашия партньор след прекрасен сън неизбежно ще засили връзката ви. Няколко саксии от лавандула биха били достатъчни да задоволят нуждата ви за успиващ аромат.

И леглото има значение

След като оптимизирате поведението си и спалната обстановка е време да се съсредоточите върху самото легло. Ако целта ви е здрав сън и здраво тяло, то вълната е най-безопасната опция. Когато двамата спите заедно, най-добрата стратегия, която може да предприемете, е да превърнете леглото в безконфликтна зона. Няма нищо по-неприятно от това движенията на партньора ви да ви будят нощем, особено ако страдате от лек сън. Тъй като вълната обича да си пъха носа навсякъде, тя е намерила решение и за този проблем! Поради високата плътност и стратегически положените прошивки, вълнените матраци са перфектни в ограничаването на преноса на движение.

Напълно нормално е хората да имат различни телесни температури. Ако партньорът ви е горещ като печка, а вие често сте жертва на остроумни шеги за това, че може би сте студенокръвни, то шансът температурата под юргана ви да не е оптимална за двама ви е доста висок. Закупуването на вълнен юрган е страхотно решение за балансиране на температурата, тъй като вълната е отличен регулатор на студа и жегата. Ако пък сте се изморили да се борите за одеялото всяка вечер и нощните схватки смущават съня ви, то най-полезно би било да инвестирате в два отделни юргана, за да имате свободата да се движите по време на сън без да събуждате партньора си.

Ползите на вълната са толкова всеобхватни, че дори достигат обонянието ни. Отблъсквайки непрестанния поток от бактерии и регулирайки нивата на влажност, вълната е повече от ефикасна в стопирането на телесните миризми. С вълнен матрак и завивки ще бъдете сигурни, че любовното гнездо е чисто и ухае добре, а това ще се отрази благоприятно на съня ви, а може би и на още нещо? А най-важен е неоспоримият факт, че ще споделяте хипоалергенна среда, в която няма никакви опасни токсини, които биха навредили на здравето ви.

Мисията за здрав сън и щастие във всяка връзка е предизвикателство, което изисква отборна работа. За да изградим здрави основи за нашата връзка, е нужно да мислим стратегически. Имайки предвид, че прекарваме една трета от времето си сгушени в прегръдките на партньора си, докато спим, то от изключително значение би било да предприемем сериозни мерки за съня ни като двойка. Нашите навици, среда, и спален интериор играят ключова роля за качеството на връзката ни.

 

Купете сега

  • Home of Wool Плик за завивкаHome of Wool Плик за завивка с тънко сиво райе отблизо
    495.00 лв.900.00 лв.

    Изработени от естествени материи пликовете за завивки Home of Wool могат да бъдат и персонализирани.

    Те са хипоалергенни и подходящи както за новородени, така и за хора, страдащи от алергии и множествена химична чувствителност (MCS).

    100% биоразградим продукт, изработен с устойчиви и възобновяеми материали.

    Изберете вашите предпочитания от полетата по-долу, за да калкулирате цена:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *